CheckLista Flyttstädning Kleenerz AB
Alla rum |
Ventil - utvändigt och invändigt där vi kommer åt |
Fönsterputsning* | Tvättmaskin + torktumlare |
Fönsterbänkar | |
Fönsterkarmar (insida) |
Kök |
Eluttag, strömbrytare, elskåp | Fast belysning |
Dörrar och dörrkarmar | Spis, ugn, en plåt och galler |
Element | Mikrovågsugn |
Golv och golvlister | Kyl och frys |
Trösklar | Skåp, lådor och luckor |
Garderober | Arbetsbänkar |
Köksfläkt | |
Badrum/Toalett |
Diskmaskin |
Fast belysning | |
Badrumsskåp | Ingår ej |
Synliga rör | Biutrymmen; ex: källare, garage el. altan |
Speglar | Inglasad balkong |
Badkar | Rengöring av balkong |
Duschkabin | Persienner |
Toalett | Våttorkning av väggar och tak |
Tvättställ | Braskamin |
Golvbrunnar | Vattenlås (Rengörs där man kommer åt, utan demontering) |
Avkalkning och rengöring av kakel och klinkers | Ytskikt som tillhör fasad (Ex. fönsterbläck, utsida av ytterdörr) |
Villkor
Att tänka på innan vi kommer
- Töm bostaden på möbler och saker innan vi kommer. Vi rengör eller flyttar ej på eventuella möbler som finns kvar i bostaden.
- Tunga möbler såsom spis, kyl&frys, badkar m.m. behöver dras fram och ställas tillbaka av kund för att vi ska kunna städa bakom och under.
- Personalen drar ej fram dessa p.g.a. risken för skador på golv.
- Front till badkar behöver demonteras/monteras av kund. Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
- Kyl och frys behöver vara tömda och avfrostade för att städning ska kunna ske där.
- Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak p.g.a. skaderisk på ytskikt.
- Vi kan tyvärr ej ta ansvar för färgstänk, tejp eller klistermärken p.g.a. skaderisk på ytskikt.
- Vi reserverar en hel dag till att utföra städninge och kan därmed inte garantera en exakt sluttid.
- Tänk på att boka in städbesiktning i god tid innan tillträdet/hyresavtalets utgång.
- Vi kan tyvärr ej städa i garderober, badrumsskåp eller dylikt om de inte är tömda.
- Vi har ej möjlighet att demontera eller skruva ned något i bostaden, inte heller glaskupor/lysrör/glödlampor.
- El och belysning ska finnas i bostaden, även tillgång till rinnande vatten behövs.
- Om det är avtalat att enstaka möbler finns kvar i bostaden städar vi runt dem.
- Du behöver vara kontaktbar via telefon på uppdragsdagen (eller se till att vi delgetts vem som ska kontaktas och att den är kontaktbar).
- *Fönsterputsning ingår förutsatt att fönstren går att rengöras på en fallhöjd om mindre är två (2) meter och/eller där säkerhetsanordning inte krävs (ex. skylift och/eller sele i enlighet med arbetsmiljöverket).
- Har du avtagbart spröjs på fönster så behöver du demontera de innan städningen utförs.
- På grund av kyla under vinterhalvåret kan det bli svårt med rengöring av fönstrens utsida, men vi gör alltid vårt yttersta.
- Vid grövre smuts tillkommer extra kostnad utöver priset per kvm. Extra kostnad beror på grovhet och tyngd av smuts och fläckar.
- Vi tillämpar en besiktningsgaranti på alla våra utförda uppdrag, något som ger en extra trygghet till dig som kund. Vi lämnar 7 dagars garanti på flyttstädningen.
- “Nöjd-kund-garantin” innebär att vi kommer tillbaka och åtgärdar det du inte är nöjd med. Eventuell reklamation skall göras senast 7 dagar efter flyttstädning.
- Städning material ingår i priset vid flyttstädning!
- Kunden bli ansvarig att betala densamma, om skatteverket ej godkänner RUT-avdraget.
Betalningsvillkor
- 07 dagar netto efter fakturans utställande. Vid försenad betalning kan påminnelse- och förseningsavgifter tillkomma.